דיור מוגן בחיפה – לגור מול נוף עוצר נשימה!

דיור מוגן

דיור מוגן

באזור חיפה ניתן למצוא שפע רב של אפשרויות לדיור מוגן. לפני שנפרט כמה וכמה אפשרויות של דיור מוגן בחיפה נספק כמה דגשים לגבי בחירה נכונה, במקום הנכון.

ראוי לדעת שבתי דיור מוגן נועדו מעצם בריאתם לאנשים עצמאיים, שמעוניינים לשמר את סגנון החיים שלהם במסגרת ייחודית. מסגרת זו משלבת בין יחידות דיור פרטיות לכל דבר ביחד עם מתחם ציבורי וחיי חברה וקהילה תוססים.

עם זאת, ראוי לומר שחלק גדול מבתי הדיור המוגן של ימינו כוללים גם דיור מוגן תומך (לאנשים שזקוקים לעזרה, אך אינם סיעודיים) וכן מחלקות סיעודיות. במקביל, קיימת אפשרות של מגורים ביחד עם עובד סיעודי פרטי (לרוב – עובד זר).

לפני שבחורים דיור מוגן בחיפה כדאי לשים לב להבדלים בין האופציות השונות גם בהיבט של שירותים רפואיים, גם בהיבט של מגורים וגם בהיבט של שירותים נלווים, תרבות ופנאי. עוד ראוי להמליץ על בדיקה שהמקום פועל עם כל האישורים הנדרשים, בכפוף לרישיון עסק ולאישור משרד הבריאות.

הסעיף האחרון שיש להקדיש לו חשיבות הוא כמובן סעיף התשלום. לצד מוסדות מסובסדים, לרוב ברמה בסיסית יותר, ישנם בתי דיור מוגן פרטיים שמציעים סביבת מגורים וחוויות ברמה גבוהה הרבה יותר. בריכה, חדרי כושר, חוגים, הרצאות וטיולים הם רק חלק מהפעילויות המוצעות לרווחת הדיירים.

דור כרמל

בית הדיור המוגן דור כרמל שוכן בחיפה, רחוב גדליהו מספר 1. המקום פועל בפיקוח ובאישור של משרד הבריאות והוא מציע אפשרות מגורים לדיירים עצמאיים וכן לעצמאיים שזקוקים לטיפול סיעודי ולהשגחה. במקום ניתן למצוא גם מחלקה למחלימים ולתשושי נפש.

בין השירותים שמוצעים לדיירים ניתן למצוא – ארוחות מלאות, אירועי פנאי ותרבות כגון הרצאות, חוגים ופעילות גופנית, שירותי תחזוקה וניקיון, טיפולי פיזיותרפיה וסיוע נוסף ועוד. במקום ניתן למצוא מתקנים איכותיים, חדרי חוגים ופעילויות, מרפאה ומחלקה סיעודית מאובזרת, בריכת שחיה, חצר מטופחת, ספריה ועוד.

בית הורים "פסגת חן"

בית הדיור פסגת חן, מיסודה של חברת בית הורים פועל כעשר שנים. כתובתו של המקום – רחוב בת חן מספר 40. בית הדיור המוגן מצוי בשכונה נאה ומטופחת, עם אוויר נעים ונוף יפה. לרשות הדיירים העצמאיים יחידות דיור מטופחות ומאובזרות היטב, חלקן עם גינה צמודה או מרפסת. כל יחידת דיור כולל מטבח עם מקרר וכיריים, טלוויזיה וכבלים, חדר רחצה, ריהוט ועוד.

לרשות הדיירים מפעילה הנהלת המקום חדר אוכל, קפיטריה, שירותי רווחה, תרבות ופנאי, ספריה, חנות נוחות, לובי רחב ידיים ועוד. בין החוגים הקבועים ניתן למצוא חוגי ריקוד, פעילות גופנית, קלפים – ברידג', הרצאות מגוונות של מיטב המרצים, הופעות וקונצרטים, טיולים משותפים ועוד.

השירותים לרווחת הדיירים כוללים מלבד שירותי פנאי ותרבות גם תחזוקה וניקיון, מספרה וטיפולי יופי, תמיכה סוציאלית וכן סיוע לדיירים הזקוקים לכך בקיום פעולות של רחצה, הלבשה ופעולות נוספות בעלות אופי של דיור מוגן תומך.

משען כרמל

בית דיור נוסף בחיפה הינו משען כרמל, מיסודה של רשת משען הוותיקה הקשורה להסתדרות. משען כרמל שוכן בכתובת אידר 12 והוא מתאים לדיירים עצמאיים מחד וכן לדיירים הזקוקים לטיפול צמוד מאידך. בין היתר ניתן למצוא במקום שירותים מגוונים במחלקות הסיעודיות וכמובן שפע של פעילויות תרבות ופנאי לדיירים העצמאיים.

לרשות הדיירים העצמאיים מגוון רחב של אפשרויות דיור מגוונות, ליחיד או לזוג. הדירות הן בנות חדר וחצי, שני חדרים או שלושה חדרים והן כוללות מיזוג, אבזור עשיר, מטבח, חדר רחצה ועוד.

המחלקה הסיעודית, לדיירים שאינם עצמאיים, כוללת מענה מתאים שניתן באמצעות צוות רפואי מיומן, רופאים ואחיות, המספקים סיוע צמוד וליווי איכותי. לשוהים מסופקים כל הצרכים, תזונה, תרופות, חיתולים למבוגרים, ניטור רפואי ועוד.

עבור כלל הדיירים מציע משען כרמל חיי חברה וקהילה והרבה מאוד אפשרויות לזמן איכות ופעילות פנאי. בין היתר עומדים לרשות הדיירים בית קפה ומסעדה, אולמות תרבות עם פעילויות, הרצאות וסרטים ושפע של חוגים (כגון שפות, תנ"ך, דרמה, אומנות ועוד). בנוסף מתקיימות גם פעילויות של ריפוי בעיסוק, הצגות, פעילות גופנית, אירועים חגיגיים וימי הולדת ועוד.

בתי דיור נוספים באיזור הצפון:

דיור מוגן בקרית ביאליק

דיור מוגן בקרית מוצקין

דיור מוגן בקרית טבעון

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715439

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר