השוואת מחירים דיור מוגן

השוואת מחירים בדיור מוגןמאות פתרונות דיור זמינים לבני גיל הזהב. חלק מהפתרונות כולל מוסדות סיעודיים ובתי חולים גריאטריים, אך החלק העיקרי של האפשרויות כולל פתרונות של דיור מוגן, המציע שילוב מגורים, שירותי פנאי, רווחה, וכלכלה (ארוחות).

כפתרון מגורים כולל, מתבקשים הדיירים לשלם על כך במיטב כיסם. לפני שמחליטים על כיוון זה או אחר, חשוב לבצע השוואת מחירים. למעשה חשוב אפילו יותר להבין את הבסיס שבהשוואת מחירים נכונה.

אין "שורה תחתונה" בתשלום עבור דיור מוגן

קשה עד בלתי אפשרי להסתכל אך ורק על המחיר שאותו מתבקשים לשלם שכן המחיר מורכב משני פרמטרים מרכזיים. מצד אחד, קיים התשלום החודשי עבור שירותי אחזקה, תפעול, חוגים וארוחות. מצד שני, יש מרכיב של פיקדון. אי אפשר להשוות מחירים בצורה נכונה בלי להתייחס להיבטים שונים של הפיקדון.

ראשית, קיים היבט הסכום הכולל, שיכול בקלות להגיע למאות אלפי שקלים ויותר. אך חשוב לא פחות – קיים מרכיב של שחיקה. בכל שנה אחוז מסוים מגובה הפיקדון הולך ונשחק כך שיתרת הפיקדון קטנה. משום כך, בהשוואת מחירים יש לבדוק מהו הפיקדון שאותו נדרשים לשלם, מהי השחיקה (באחוזים) ובתוך כמה שנים יגיע מרכיב הפיקדון לאפס.

בנוסף, כדאי לבדוק מה קורה לגבי הפיקדון בשעה שמסתיים הקשר בין הדייר לבין הדיור המוגן. האם יתרת הפיקדון צמודה למדד? האם אין הצמדה?

תשלום חודשי ללא פיקדון

בהשוואת המחירים כדאי לבדוק גם אפשרות להיכנס לדיור מוגן ללא מתן פיקדון כלל. במקרה זה, יש להשוות בין התשלום החודשי במקומות השונים, אך יש להבין נקודה חשובה. תשלום חודשי במסלול ללא פיקדון תמיד יהיה גבוה יותר באופן משמעותי לעומת תשלום חודשי במסלול עם פיקדון.

קיימים גם מסלולים אפשריים של פיקדון מופחת בעל שחיקה מואצת. רק כאשר מודעים לנקודות הללו ההשוואה תהיה נכונה. אך עדיין יש לבדוק היבטים נוספים של התשלום, המחיר, התמורה והתנאים הנוספים.

השוואת מחירים נכונה: תמורה הולמת

אין זה מספיק לבדוק מהו התשלום החודשי ומהו גובה הפיקדון. חשוב לא פחות, לבדוק – מהו הגודל של החדרים השונים, אילו שירותים נכללים בתשלום הבסיסי ועל אילו שירותים נדרשים לשלם תשלום נוסף. ניתן ליהנות משירותי פנאי ורווחה, ארוחות, טיולים, הרצאות, שירותי מרפאה, שירותי דואר, ורופא.

חשוב לדעת מראש אילו מהשירותים הללו יתקבלו כחלק מחבילת המגורים הבסיסית ואילו מהשירותים הללו יחייבו תשלום נוסף. דיירים שיוותרו על ארוחה בחדר האוכל, למשל, ישלמו פחות לעומת דיירים שמנצלים את האפשרות ליהנות מכמה ארוחות מלאות ביום.

ומה לגבי שירותים כמו לחצן מצוקה, כביסה, הסעות למרכז העיר, שירותי טיפוח? חשוב לקבל מראש מידע מלא לגבי כל אלה וכן גם לגבי האפשרות לוותר בהמשך על שירותי שיתבררו כלא נחוצים או מיותרים.

מחיר אקסקלוסיבי – שירות אקסקלוסיבי

במסגרת דיור מוגן יוקרתי, המחיר צפוי להיות גבוה יותר. לרוב, הדיור האקסקלוסיבי יציע חדרים מרווחים יותר, לרוב גם מרפסת רחבת ידיים. מספר הדיירים הכולל יהיה נמוך יותר. ויש גם אפשרות לשירותים מיוחדים כגון ספא, אימון כושר אישי. אך יש עוד נקודות נוספות שמצריכות התייחסות.

למשל, האם ניתן במקרה הצורך לעבור למחלקה סיעודית? ומהו המחיר הנגבה בשל מעבר מסוג זה? זה חשוב לעתיד, גם לדיירים שבשלב זה של החיים נהנים ממצב רפואי ובריאותי מושלם.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715439

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר