דיור מוגן בירושלים – המבחר הגדול ביותר בארץ!

דיור מוגן

לבני הגיל השלישי, המתעניינים באפשרות של דיור מוגן בירושלים, יש מגוון רחב של אפשרויות. בין האפשרויות השונות ניתן למצוא בתי דיור בכל חלקי העיר עצמה וכן בסביבותיה.

חלק מהמקומות הייעודיים פונים לאנשים עצמאיים בלבד ואילו מקומות אחרים יכולים להתאים גם למי שזקוק לשירות של דיור מוגן תומך או אפילו לטיפול סיעודי מסביב לשעון.

מטבע הדברים, בירושלים יש קומפלקסים של דיור מוגן ברמות שונות של יוקרה, איכות ומחיר. יש לציין שחלק מהמקומות מתאימים במיוחד לאוכלוסיית שומרי המסורת ואף לדתיים או לחרדים בעוד שאחרים מתאימים לאוכלוסייה הכללית.

לפני שבוחרים דיור מוגן בירושלים כדאי מאוד לבקר לפחות בכמה בתי דיור מגון שונים. התנאים בכל מקום יכולים להיות שונים מאוד וכדאי להתרשם מכל האפשרויות המוצעות. לצד מתחמים בנויים גדולים בצורה של מגדל או מתחם בנוי יחיד ישנם גם כאלה שמעוצבים בסגנון כפרי יותר. לצד מקומות שבהם ניתן למצוא מספר דיירים גדול יש מקומות קטנים יותר.

סגנון מגורים המתאים לכם

חשוב מאוד לקחת בחשבון גם את סגנון המגורים המועדף. האפשרויות מגוונות ביותר והן כוללות הכל מכל – החל מדירות סטודיו קטנות יחסית, ליחיד, וכלה בדירות גדולות של שלושה חדרים, לזוג שרוצה מרחב מחיה גדול. חלק מבתי הדיור מצויים במרכז העיר ואילו אחרים שוכנים במקומות שקטים יותר, לעיתים בצורה של שכונה נפרדת.

חשוב לבדוק מראש האם יש אפשרות לעבור ממגורים לעצמאיים למגורים בתנאים סיעודיים. יש לציין שלא בכל מקום יש שירותי טיפול מסביב לשעון. הבדלים מצויים גם במגוון של הפעילויות החברתיות, בפעילויות הרווחה, באווירה הכללית ועוד.

לפני שנעבור לסקירה של כמה מאפשרויות הדיור המוגן בירושלים נמליץ להתעדכן מראש גם לגבי אפשרויות התשלום השונות. כאמור, המחיר שונה מאוד ממקום אחד למשנהו הוא גם פונקציה של גודל הדירה ושל השירותים מהם רוצה הדייר ליהנות באופן שוטף. לצד שירותים שכלולים במחיר הרגיל ישנם גם שירותים שניתנים בתוספת תשלום.

מכיוון שהאווירה החברתית חשובה מאוד, מומלץ לפני שנרשמים לשוחח עם דיירים וותיקים, לבדוק אם יש שפה משותפת, להרגיש את האווירה ורק לאחר מכן להחליט. נציין שבחלק מהמקומות יש אפשרות למגורים לתקופה קצרה, לניסיון.

נוה עמית

בית הדיור המוגן נווה עמית שבירושלים מיועד לבני גיל הזהב, חילוניים ודתיים כאחד. יתר על כן, המקום ערוך לקלוט הן דיירים עצמאיים ומתפקדים והן כאלה שנמצאים במצב סיעודי.

מספר הדיירים והשוהים במקום מוערכים בכמאה וחמישים במספר. ראוי לציין שבית הדיור המוגן נוה עמיד הוקם לפני למעלה מעשרים וחמש שנה.

בבית הדיור המוגן מתקיימים פעילויות מגוונות לרבות חוגים שונים, הרצאות והדרכות וכן מפגשים חברתיים עם מתנדבים, אירועים לחגים ועוד. לרשות הדיירים עומדים מתקנים שונים כגון חדרי חוגים, פינות ישיבה משותפות, ספריה, מועדון, מרפאה ועוד.

המקום, פועל בפיקוח הרשויות המתאימות מחזיק בכל הרישיונות הדרושים, לרבות אלה של משרדי הבריאות והרווחה. במקום מועסקים אנשי רפואה, משק בית, רופאים ואחיות, מומחי פנאי ושירותי רווחה, מטפלים, גריאטרים, מרפאים בעיסוק ועוד.

כתובת – רחוב מלכי ישראל 36, ירושלים.

בית בלב רחביה

באזור נאה בירושלים, בכתובת שדרות בן צבי 35 שבשכונת נחלאות שוכן הדיור המוגן בית בלב רחביה. המקום, שהינו חלק מרשת הדיור הוותיקה בית בלב משלב סביבת מגורים שקטה, שלווה ונעימה, עם קרבה לשירותים עירוניים מתקדמים, פארקים ירוקים ועוד.

בין השירותים והמתקנים המסופקים לדיירים ניתן למצוא – שירותי תחזוקה בחדרים ובשטחים הציבוריים, ניקיון וכביסה, חלוקת דואר ואספקת תרופות, קפיטריה וספריה, בית כנסת וחדרי חוגים, מרפאה מאובזרת שפועלת מסביב לשעון, ארוחות עשירות, הסעות למרכז העיר ועוד.

ראוי לציין שבית בלב רחביה הינו דיור מוגן שמתאים גם לדיירים עצמאיים וגם לדיירים הזקוקים לסיוע ותמיכה מסוגים שונים, במסגרת של דיור מוגן תומך (לא סיעודי).

המגורים במקום הינם ביחידות דיור מגוונות, על פי בחירת הדייר. בין האפשרויות ניתן למצוא יחידות ליחיד, יחידות לזוגות, יחידות של חדר וחצי, שני חדרים ואפילו דירות בנות שלושה חדרים. בכל יחידת דיור ישנו חדר שינה, מטבח מאובזר, חדר מגורים, חדר רחצה, ריהוט חלקי וכן מכשירי חשמל.

פעילויות חברה, פנאי ורווחה תוספות מקום נכבד בשגרת החיים של הדיירים. בין היתר ניתן למצוא פעילויות של בריאות וכושר, הרצאות מתחלפות, פעילויות מוזיקליות ומקהלה פעילה, חגיגות ומסיבות בחגים ואירועים, חוג תנ"ך, דיוני אקטואליה, הקרנות סרטים, הצגות וסיורים, חוגי שפות ועוד

כתובת: שדרות בן צבי 35

אחוזת בית הכרם

בית הדיור המוגן אחוזת בית הכרם שוכן בכתובת – רחוב אביזוהר 8, ירושלים. המקום שייך לרשת הדיור המוגן אחוזות רובינשטיין והוא מספק שירותים מגוונים לאוכלוסיית דיירים מגוונת שכוללת דיירים עצמאיים וכן כאלה שזקוקים לסיוע בתחומי חיים מסוימים.

הדיור המוגן שוכן בשכונת בית הכרם הוותיקה, באזור המשלב מגוון רחב של שירותים עירוניים, מרכזי קניות ועסקים ביחד עם פסטורליות שלווה, פינות ישיבה מוצלות והרבה ירוק בעיניים. במקום שוהים למעלה משלוש מאות דיירים שנהנים משירותים ברמה גבוהה שניתנים על ידי אנשי מקצוע ועובדים כלליים.

לרשות המתעניינים במגורים במקום קיימת אפשרות נרחבת לבחירה בין יחידות דיור שונות. היחידות, חלקן מותאמות ליחידים וחלקן לזוגות הינן בנות שני חדרים, שלושה ואף יותר. בכל דירה מיזוג אוויר, מטבח, חדר רחצה, חדר מגורים, ריהוט איכותי ועוד.

מלבד החדרים המיועדים לדיירים עצמאים, שרוצים ליהנות מאיכות חיים ומפרטיות מלאה לצד שירותי פנאי, רווחה ובריאות, מציעה אחוזת בית הכרם גם אפשרות של דיור מוגן תומך ודיור לדיירים במצב סיעודי. בנוסף, במקום ניתן למצוא גם אפשרות של שירות החלמה לדיירים קבועים וכן גם למי שאינו מתגורר במקום אך מעוניין בשירות כזה.

בין השירותים הניתנים לדיירים ניתן למצוא חוגים והרצאות, פעילות גופנית ופעילות תרבותית, סיורים ומפגשים עם אנשים מעניינים, פעילויות בישול ומשחקי קלפים וחברה, טיפולי טיפוח ואירועי אקטואליה, מסיבות לימי הולדת ולחגים ועוד.

כתובת: רחוב אביזוהר 8, ירושלים

פרוטיאה בהר

סמוך מאוד לירושלים, באזור מושב שורש נמצא דיור מוגן ירושלמי באווירה אחרת ומיוחדת. המדובר בפרוטיאה בהר, מתחם שבנוי בצורה של בית נופש כפרי, באווירה שקטה וירוקה, עם שירותים מגוונים לרווחת הדיירים.

פרוטיאה בהר מציע סביבת מגורים איכותית במיוחד לאנשים בני הגיל השלישי המעוניינים באיכות חיים, עם שפע של פעילויות ובסביבה נעימה ונוף מרהיב עין. לרשות הדיירים עומדים דירות מגורים עם מרפסות גדולות, כאלה שיכולות להתאים ליחידים או לזוגות. הדירות מאובזרות היטב והן בנות שניים עד שלושה חדרים.

לרשות הדיירים עומדים גם מתקנים מגוונים, קאנטרי קלאב עם בריכה, חדרי כושר עם פעילות מודרכת, קפיטריה ופינות הסבה וכן גם מרפאה וצוות רפואי תומך. ראוי לציין שמלבד העובדה שהמקום מתאים לדיירים עצמאיים, פעילים ומלאי חיים, ישנם גם הסדרים מיוחדים לדיירים הזקוקים לסביבה מוגנת מבחינה סיעודית.

הדיור המוגן מעמיד לרשות הדיירים גם ספריה עשירה, בית כנסת, חדרי חוגים מגוונים ופעילויות מודרכות. בין היתר מדובר על פעילויות באומנות כגון ציור ופיסול, צילום וברידג', שחמט ומשחקי חברה ועוד. בנוסף מתקיימים גם מגוון הרצאות, סיורים, ערבי ריקודים.

ראוי לציין שהמתחם כולו זוכה לשמירה בכל שעור היממה. בנוסף לרשות הדיירים עומד גם צוות רפואי הכולל רופא, אחיות ועובדים סוציאליים מספקים מענה מלא ביום ובלילה.

כתובת: ליד מושב שורש

בית ברט

הדיור המוגן בית ברט מיועד בראש ובראשונה לדיירים מהמגזר הדתי לאומי. המקום הינו חלק מרשת בתי הדיור המוגן רעות והוא מצוי במיקום אטרקטיבי בשכונה שקטה ופסטורלית בירושלים. הכתובת – דרך חברון 56, שכונת בקעה. זוהי איננה רק סביבה שקטה ונעימה שכן בקרבת מקום ניתן למצוא גם שירותים שונים כגון מרכז מסחרי, חנויות, תיאטראות ואף בתי מלון שמתאימים לאירוח חברים ובני משפחה שמגיעים לביקור.

כסביבת מגורים איכותית לבני הגיל השלישי מהמגזר הדתי מקפידים בבית ברט על פעילויות מתאימות, באווירה מסורתית מוכרת וביתית. בין היתר שמים דגש על קבלת שבת, תפילות, קידוש, שיעורים ודיונים, לימודי גמרא והרצאות בנושאי קודש וחול ועוד. אוכל כשר מסופק לכל המעוניין ויש סידור מתאים של מעליות שבת.

הדירות מגוונות באופיין כך שכל אחד יוכל למצוא את הפינה החמה המתאימה לו במיוחד. בין היתר ישנן דירות ליחיד, דירות לזוגות, דירות בנות שני חדרים ועד שלושה חדרים. בכל דירה תאורה ואוורור, מטבח מודרני ומאובזר, לחצן חירום. בחלק מהדירות מרפסת גדולה או גינה צמודה ויש אפשרות לעיצוב פנים על פי הטעם האישי.

מלבד הדירות הרגילות ישנה אפשרות למגורים במחלקה עם טיפול של דיור מוגן תומך. במחלקה זו השגחה רפואית צמודה וכן עם אחיות, מכשור מתקדם, אספקת תרופות על פי הצורך ושירותי הזנה מתאימים. בנוסף, מצויה בבית ברט גם מרפאה שמבצעת את כל הבדיקות הנפוצות ובה גם רופא גריאטר וכן טיפול פיסיותרפיסטי, עזרה סוציאלית וייעוץ תזונתי.

ראוי לציין שבין הפעילויות שנערכות בבית ברט לרווחת הדיירים ניתן למצוא שפע של חוגים שונים, קונצרטים, הצגות והופעות, פעילויות לכבוד החגים, ימי הולדת לדיירים ועוד.

הכתובת: דרך חברון 56, שכונת בקעה

נווה שולמית

בית הדיור המוגן נווה שלומית מתאים לדיירים עצמאיים ופעילים וכן לדיירים הזקוקים לדיור מוגן תומך ושירותי החלמה. לרשות הדיירים עומדות דירות שונות, בסטנדרט גבוהה, ליחידים ולזוגות. בכל דירה ניתן למצוא חלונות מבודדים, מטבח וחדר אמבטיה מאובזרים היטב, וניתן גם להתקין טלפון וטלוויזיה. בנוסף, לכל דייר מותקן בחדר אינטרקום, ומסופקים גם מכשירים שונים וריהוט חלקי. כתובת בית הדיור – רחוב קורא הדורות מספר 27, ירושלים.

לרשות הדיירים עומדים חדרי חוגים ויצירה, לובי מתוחזק היטב, מועדון, מתקני ספורט ובריאות, ספריה גדולה, מרפאה מאובזרת ועוד. במקום ניתן למצוא צוות עובדים מסביר פנים ואחראי ובו מלבד רופא ואחיות גם עובדים סוציאליים, עובדי משק בית, עובדי תחזוקה, רכזת תרבות ועוד.

בין השירותים שמציע בית בית הדיור נווה שלומית ניתן למצוא בין השאר – תחזוקה וכביסה, ארוחות עשירות, חלוקת תרופות, ניקיון הדירות, פיזיותרפיה, טיפולים אסתטיים, אירועים חברתיים ופעילויות רווחה, חוגים, הרצאות, קבלת שבת, הופעות, הקרנת סרטים ועוד.

כתובת: קורא הדורות מספר 27, ירושלים

מגדל נופים

הדיור המוגן מגדל נופים פעיל למעלה משלושים שנה. המקום שוכן בשכונת קריית יובל ברחוב הנרייטה סולד. המגורים במקום מתאימים מאוד לאנשים עצמאיים ופעילים ובמקביל ישנה אפשרות למגורים במחלקה סיעודית, עם טיפול והשגחה צמודים, עשרים וארבע שעות ביממה.

הדירות במקום מעוצבות על פי הטעם האישי והן ניתנות לבחירה על פי הצורך. בין היתר ישנן דירות ליחיד או לזוג, דירות בנות אחד וחצי חדרים, שני חדרים או שני חדרים וחצי. כל הדירות בנויות בסטנדרט גבוה, עם אבזור מתאים. מלבד המגורים מסופקים לכל דייר שירותים כגון – תחזוקה וניקיון, פיקוח רפואי, אבטחה, שירותי תרבות ופנאי, ייעוץ תזונתי ועוד.

במגדל נופים ניתן למצוא גם צרכנייה ומסעדה, חניה, ספריה מאובזרת, חדרי חוגים, שטחים ציבוריים מטופחים. במקום מתקיימים פעילויות מגוונות כגון חוגי אומנות וציור, חוגים להעשרת הידע, הרצאות, פעילות גופנית, מחשבים, הקרנת סרטים, סיורים וטיולים ועוד.

מחלקה סיעודית מאפשרת המשך שהות במתחם גם לדיירים קיימים שזקוקים לעזרה וגם לדיירם חדשים. במחלקה רופא ואחיות, שירותי ריפוי בעיסוק ופיזיותרפיה, חלוקת תרופות ופינוי רפואי ועוד.

בית הורים ויזרע יצחק קוממיות לארצנו

הדיור המוגן בית הורים ויזרע יצחק קוממיות לארצנו שוכן בירושלים, ברחוב שדרות בן צבי מספר 7. המקום מיועד לבני גיל הזהב, עצמאיים ופעילים וכן לדיירים הזקוקים לדיור תומך או לטיפול סיעודי. המקום פעול עם כל הרישיונות הנדרשים.

במקום ניתן למצוא יחידות דיור מסוגים שונים לרבות דירות בנות שני חדרים או יותר. החדרים יכולים להתאים ליחיד או לזוגות והם כוללים מטבחון, חדר אורחים, חדר רחצה, ריהוט חלקי ועוד. לרשות הדיירים עומדים מתקנים משותפים ברמה גבוהה כגון מרפאה, קפיטריה, ספריה, בית כנסת. הצוות המקצועי כולל אנשי רפואה ותחזוקה, אנשי רווחה ומדריכים, אנשי משק ועוד.

הדיירים מוזמנים להשתתף באירועי תרבות הפנאי המתקיימים בכל יום ויום. בין היתר ניתן להשתתף בשיעורי אקטואליה והרצאות שונות, אירועים חברתיים, קונצרטים, הצגות, סרטים, חוגי אומנות, קבלת שבת, ימי הולדת, יצירה ופעילות גופנית ועוד.

בית טובי העיר

הדיור המוגן בית טובי העיר פונה לאוכלוסייה דתית, גברים ונשים ברמה גבוהה. המקום כולל מעל למאה וחמישים דירות בגדלים שונים והוא פועל בסטנדרטים מחמירים, תחת כל האישורים ועל פי תקנים מחייבים וכל זאת כבר מעל לעשרים שנה.

הווי המקום כולל שיעורי תורה, הסבה יומית לקפה ועוגה, בריכת שחיה ומקווה, חדר אוכל עשיר וכשר למהדרין, מגוון רחב של פעילויות תרבות ופנאי ברמה גבוהה ועוד. יש לציין שלרשות הדיירים עומדת גם מרפאה איכותית ובה צוות רפואי בתורנות יום ולילה.

מבחינת אפשרויות המגורים, ניתן לבחור בין סוגים שונים של דירות, בעיצוב מודרני ועם כל הנוחיות. ניתן לבחור דירה ליחיד או לזוג, דירות בנות חדר וחצי, שני חדרים, שניים וחצי ואפילו שלושה חדרים. בכל חדר מגורים ניתן למצוא מטבח, אמבטיה ושירותים, חדר אורחים. בחלק מהדירות יש גם מרפסת, שני חדרי שירותים ועוד.

בין הפעילויות המתקיימות בבית טובי העיר ניתן למצוא – רחצה בבריכה (שעות נפרדות לגברים ולנשים), שיעורי התעמלות, שיעורי תנך, חוגי אידיש, ברידג', לימוד גמרא, סדנאות שונות, הרצאות, פרקי אבות, חוגי יצירה, הצגות וקונצרטים ועוד. אנשי הצוות כוללים רופאים בכירים ואחיות, עובדי משק ותחזוקה, עובדת סוציאלית ועובדי רווחה, צוות מטבח ועוד.

כתובת: שדרות בן צבי, 7

נופי גילה

דיור מוגן נופי גילה שוכן בשכונת גילה ירושלים. לרשות הדיירים מבחר גדול של דירות מגורים גדולות, מרווחות ומוארות בנות שני חדרים, שני חדרים וחצי או שלושה חדרים. בכל דירה יש מטבחון מאובזר, חדר אורחים, מרפסת, חדר רחצה, מרחב מוגן (ממ"ד), כבלים, טלפון ועוד.

לטובת הדיירים מתקיימות במקום פעילויות שוטפות ובהן חוגים והרצאות, שירה ומוזיקה, פעילויות לחגים ובימי הולדת, פעילות גופנית, חוגי יצירה ואומנות, הופעות, זמרים, הצגות, להקות ועוד.

במקום ניתן למצוא שירותים מגוונים כגון תחזוקה וניקיון, שירותי הסעדה, כביסה, בית כנסת, ספריה, פינות הסבה, חדרי חוגים, הקרנות סרטים, שירותי בנק, שירותי רפואה ועוד.

כתובת: אונטרמן 5, שכונת גילה ירושלים

 

אולי יעניין אותך גם:

כתיבת צוואה – כך תעשו את זה נכון

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715439

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר