שיקולים לפני מעבר לדיור מוגן

מהם השיקולים כדאי לתת להם משקל לפני המעבר לדיור מוגן? למשל אופי השירותים המסופקים, שיקולי עלויות ובטיחות, ויש גם שיקולים נוספים.

השירותים המוצעים

שיקול מרכזי שיש לקחת בחשבון לפני המעבר לדיור המוגן הינו סוג, אופי ורמת השירותים המוצעים. גם אופיין של יחידות הדיור או החדרים זהו דבר שצריך לקחת בחשבון. דיור מוגן יכול להיות ברמה סבירה או לחילופין, ברמה של אקסקלוסיביות המזכירה מלון מפואר.

בחלק ממתחמי הדיור המוגן ניתן למצוא ספא של ממש, מכון כושר מאובזר, בריכה. מי שאוהב תרבות ובידור יעדיף מקום שבו מספקים שפע ומגוון, לרבות הרצאות מופעי אומנים, פעילויות של ריקודים וכדומה. כדאי לבדוק אילו חוגים מתקיימים, אילו פעילויות יצירה וכדומה.

שירותים נוספים שכדאי לוודא את קיומם כוללים למשל מרפאה וזמינות של רופאים, תחזוקה וניקיון החדרים, שירותי מספרה וטיפוח. יש לבדוק מהי הרמה של חדר האוכל, וללא ספק – כדאי להתרשם מדעתם של דיירים שכבר מתגוררים במקום מזה זמן. כדאי לחפש המלצות ואם יש אפשרות – מומלץ מאוד להתגורר במקום לתקופת ניסיון לפני שמחליטים. דיור מוגן ראוי לשמו יאפשר זאת ללא קושי.

מה עוד כדי לבחון? למשל האם בדיור המוגן ישנן מחלקות נפרדות לתשושים או לסיעודיים. גם אם מדובר באדם שבריאותו מושלמת, איש הרי איננו יודע מה ילד יום.

שיקולי עלויות ובטיחות

שיקול חשוב נוסף שכדי להתייחס אליו לפני שעוברים לדיור מוגן נשען כמובן על העלות. אך מעל לזאת, יש לשים לב לבטיחות. עם העלייה בגיל, כולו מועמדים לחלות, להיפגע, להיפצע, בתדירות גבוהה יותר לעומת אנשים צעירים. כאשר עוברים לדיור מוגן שעומד בקריטריונים ושנמצא בפיקוח, למעשה נהנים מתנאים בטוחים יותר ביחס למגורים בבית, לבד.

בדיור מוגן יש לחצן מצוקה וזמינות של אחיות ורופאים. בדיור מוגן אף פעם לא נשארים לב והכל מתוכנן כדי לאפשר בטיחות משופרת. חדרי האמבטיה, המעברים, המסדרונות, הכל מתוכנן ומחושב כראוי.

ומה לגבי העלויות, האם הן לא גבוהות? האם מגורים בדיור מוגן אינם יקרים מדי עבור האזרח הממוצע? מסתבר שכאשר עוברים לדיור מוגן נחסכות הרבה מאוד הוצאות הכרוכות במגורים בבית או בדירה (ארנונה, מיסים, מזון, תרבות). בנוסף, בזכות העובדה שישנן רמות שונות של אבזור, גודל דירות והיקף שירותים, ומכיוון שיש שירותי בחירה שלא חייבים לשלם עבורם – הגמישות במחיר רבה למדי.

בדיקת הסביבה המתאימה

לא רק הדיור המוגן עצמו צריך להוות שיקול, כי אם גם הסביבה. עדיף, למשל, לבחור בדיור מוגן שמצוי יחסית בסמיכות לבני משפחה כגון ילדים או נכדים. זה מקל עליהם להגיע לביקור ואין זה עניין של מה בכך. בנוסף, יש מקום להעדיף דיור המצוי באזור שאיננו הומה, אזור הטובל בירק ועם זאת, סמוך מספיק ליישוב עירוני.

סביבה שאיננה הומה חשובה במיוחד לקשישים שאוהבים לצאת לטיול רגלי לעיתים קרובות ואינם רוצים לנשום עשן סמיך או להיתקל בהמולה ניכרת. קרבה ליישוב עירוני, תאפשר ליהנות מכל מה שיש לעיר להציע, במידה וזקוקים לכך. חנויות, תיאטראות, בנקים, משרדי דואר וכן הלאה.

התמודדות עם המעבר ותכנון המעבר

נציין כי לפני המעבר לדיור המוגן כדי לפעול בצורה מתוכננת, ולא לפעול בחופזה. כדאי לשוחח עם אנשים שכבר עברו תהליך כזה. כדאי לבקר בדיור מוגן בכדי לדעת בדיוק למה לצפות. אם מדובר בבן משפחה המסייע בתהליך, חשוב לשתף את ההורה בכל הצעדים ולזכור תמיד שמדובר בצעד שמאפשר שמירה מלאה על פרטיותו ואיכות חייו של כל דייר בגיל השלישי.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715439

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר