התאמת דיור מוגן – איך אדע מה מתאים לי?

בישראל של השנים האחרונות חל מהפך של ממש בתחום הדיור המוגן כתוצאה של כמה גורמים:

דיור מוגןראשית, מעמדם וזכויותיהם של הדיירים נידון לא מעט בבית המשפט ואף בכנסת וכיום ניתן ליהנות משירותים שלא היו קיימים בעבר בזאת זאת. דוגמא לכך ניתן למצוא באפשרות לשלב מגורים עם עובד זר סיעודי בחלק מבתי הדיור המוגן.

שנית, סגנון חיים – בוגרים רבים מחפשים כיום אפשרות דיור לגיל השלישי שלא תהיה טובה פחות מזו שהתרגלו לה במשך השנים.

שלישית, התמקצעות – רשתות דיור מוגן שפועלות כבר שנים רבות תרמו להיווצרות מקצוענות בתחום זה וכן לתחרות שפועלת לטובת הצרכן.

לאור המגוון של אפשרויות הדיור נדון להלן בכמה גורמים בעלי משמעות לגבי התאמה טובה בין הדייר לבין הדיור המוגן המיועד. בחירה טובה יותר תאפשר לפנסיונר ליהנות מאיכות חיים גבוהה יותר ומשביעות רצון משופרת.

סביבה חברתית

כאשר בוחרים דיור מוגן נהוג לבחון בראש ובראשונה את האופי של המקום ואת הסביבה החברתית. ישנם בתי דיור מוגן שמיועדים לאנשים משכבות סוציואקונומיות נמוכות יותר בעוד שאחרים מיועדים לאנשים בעלי אמצעים, שמחפשים דיור מוגן אקסקלוסיבי. בנוסף, יש הבדלים בין דיור מוגן שפונה לאוכלוסיות כגון עולים חדשים לבין מקום שמיועד לדתיים או לחרדים.

לפני שמחליטים לאן עוברים, חשוב לוודא שהמקום מתאים מבחינה חברתית. מכיוון שפעילויות הפנאי מבוצעות לרוב בקבוצות, יש לכך השפעה רבה. אגב, פעילות חברתית מגוונת תורמת רבות לאיכות החיים ולבריאות בכלל. לכן, לא מפתיע כי רופאים ופסיכולוגים ממליצים להרבות בפעילויות חברתיות.

מתקני רפואה ושירותים רפואיים

אמנם, במרבית בתי הדיור המוגן ישנן אחיות, עובדות סוציאליות ואפילו רופא שמבקר במקום מדי שבוע אבל אין ספק שיש מקומות שבהם השירות הרפואי נרחב במיוחד. ישנם מקומות שבהם המנהל הרפואי הינו רופא בכיר ושקיים למעשה מתחם רפואי המבוסס על מחלקה סיעודית שפועלת עשרים וארבע שעות ביממה.

דיור מוגן מותאם טוב יותר יהיה כזה שבו הדייר יוכל לקבל כיום וגם בעתיד את כל השירותים הרפואיים שלהם הוא יזדקק. בין היתר כדאי לבדוק:

האם יש אפשרות לדיור מוגן תומך או סיעודי, האם יש מרכז רפואי קרוב, האם יש שירות של אחיות עשרים וארבע שעות, מה הפרוצדורה של מעבר למחלקה סיעודית, האם יש אפשרות של מגורים עם עובד זר אישי ועוד.

התאמה פיננסית

אין ספק שכל אחד היה רוצה לבחור בדיור מוגן ברמה הגבוהה ביותר האפשרית. עם זאת, כפי שלא כל אחד יכול לגור בבית מידות יקר ולא כל אחד יכול לבחור במכונית היקרה ביותר, כך לא כל אחד יכול להרשות לעצמו את מימון השהות בדיור מוגן אקסקלוסיבי.

ראוי לציין שכיום קיים שפע של אפשרויות בתחום הדיור המוגן. בתוך כך, ניתן בהחלט למצוא אפשרויות מגורים איכותיות במחירים שניתן לעמוד בהם. בנוסף, חלק מהאנשים זכאי לסיוע במימון, על פי קריטריונים.

לפני שנרשמים חשוב לבדוק היטב במה כרוכה השהות בדיור המוגן מבחינת עלויות. דרך אתר ההורים שלי, המנוסים בהתאמת דיור מוגן ניתן למצוא בית שיתאים לצרכי הדייר מכל הבחינות ובעיקר בהיבט הכלכלי.

בכל מקרה, יש להבין כי העלות מורכבת מכמה סעיפים:

  • פיקדון – שיכול להגיע לעשרות ולמאות אלפי שקלים. הסכום תלוי בסוג הדיור, בגודל הדירה, בסוג השירותים המקובלים, האם מדובר על שהות ליחיד או לזוג ועוד. במרבית המקרים הפיקדון נשחק בכל שנה בכשלושה עד ארבעה אחוזים.
  • שכירות חודשית – בכל חודש משלם הדייר שכירות כפי שנקבע מראש. השכירות תלויה בסוג הדירה, באופי השירותים, במצבו של הדייר (עצמאי, סיעודי).
  • שירותי רשות ותוספות – על הדייר להוסיף על התשלום הרגיל במקרה שהוא זקוק לשירותים נוספים, שאינם כלולים בשירות הבסיסי. בין היתר מדובר על הסעדה, צריכת חשמל וטלפון מעל לכמות מסוימת, שירות תיקונים ועוד.

 

אולי יעניין אותך גם:

אילו אפשרויות מימון וסיוע עומדות לרשותך דיירים המתגוררים בדיור מוגן?

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715439

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר