חברת הביטוח מסרבת לשלם ביטוח סיעודי? כל מה שאתם צריכים לעשות
כאשר אתם רוכשים ביטוח סיעודי, אתם משלמים עליו כמה מאות שקלים בחודש ומצפים שבמקרה הצורך – בתקווה שכמובן לא יתרחש לעולם – תהיה כתובת אליה ניתן יהיה לפנות. בפועל זה ממש לא פשוט. רבות מחברות הביטוח הסיעודי הפועלות בישראל מציבות שורה ארוכה של קשיים, כך שתביעות ביטוח סיעודי נדחות על סף. למעשה, על פי הנתונים למעלה משליש מתביעות הביטוח אינן מתקבלות. גם מבין התביעות שחברת הביטוח כן מאשרת, בחלק גדול מהמקרים מדובר באישור חלקי (במסגרתו הפיצויים שמקבלים הם מוגבלים).
מצבים אלו גורמים לתסכול רב בקרב המבוטחים, וזו בעצם המטרה של חברות הביטוח: להציב מכשול אחר מכשול, לדחות את התביעות בטיעונים שחלקם הגדול אינו רלוונטי. להתיש את המבוטחים. אבל יש הרבה מה לעשות כדי להגדיל את הסיכויים לאישור התביעה ולקבלת הכספים בצורה המהירה ביותר האפשרית, כמתבקש מכספים שהמטרה שלהם היא לסייע לאנשים סיעודיים בתפקוד היום-יומי השוטף שלהם ובהתנהלות הכלכלית הלא פשוטה.
על חשיבות שימור המסמכים, הפוליסה והתכתובות ביניכם לבין חברת הביטוח
אחת הטענות השגורות בקרב חברות הביטוח בישראל לדחיית הביטוח הוא שהמקרה הביטוחי לא התקיים. זוהי טענה לקונית, פעמים רבות שגויה מיסודה, שמותירה את המבוטחים בפני שוקת שנראית שבורה. הדבר הראשון שחשוב לעשות הוא לאסוף את כל המסמכים הרפואיים שמצביעים על כך שכן התרחש מקרה סיעודי, לרבות חוות דעת של רופאים, מסקנות הוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי וכן הלאה. חשוב לברר מול חברת הפוליסה על אילו מסמכים היא מתבססת, לכאורה או שלא, "ולעמת" אותה עם המסמכים ועם המפורט בהסכם הפוליסה. לעיתים חברות הביטוח בונות על חוסר ידיעה של המבוטחים, אשר חובת ההוכחה מוטלת עליהם.
טיעון נפוץ נוסף של חברת הביטוח היא שהמבוטח לא העביר לה את המסמכים הרפואיים לגבי המצב הרפואי שלו בעת ההצטרפות לפוליסה, כך שמבחינה תיאורטית ייתכן שהוא סבל מאותה בעיה סיעודית כבר במעמד ההצטרפות. בתחילת הדרך חברות הביטוח ניסו למצוא כל פרצה במסמכים – החל ממילוי לא נכון של הטפסים ועד לסעיף חסר בהם – כדי לטעון לחוסר יידוע של המבוטח.
המפקחת על הביטוח ושוק ההון החליטה לשנות לפני כמה שנים את החוקים, כך שעל חברת הביטוח לוודא את תקינות ושלמות המסמכים שהועברו אליה במעמד ההצטרפות. ועדיין, יש חברות הדוחים תביעות ביטוח בטענות האלה בדיוק. חשוב לשמור על סדר, לתעד היטב את כל המסמכים שהועברו לחברת הביטוח ונאספו מאז הפגיעה, במטרה לקבל "בשר" בהתנהלות מול חברת הביטוח.
חברת הביטוח מערימה קשיים בקבלת ביטוח סיעודי? אל תרימו ידיים
העצה הטובה ביותר שאפשר להעניק לכם היא לא להתייאש גם כאשר חברת הביטוח מערימה קשיים: הכספים הנכללים במסגרת הפוליסות הם משמעותיים מספיק כדי להצביע על כך. חשוב לזכור שיש גורמים שונים אליהם ניתן לפנות לצורך קבלת סיוע, לרבות חברות למימוש זכויות רפואיות, עורכי דין הפועלים בתחום וכן הלאה. בחלק מהמקרים הגורמים האלה יכולים להתנהל מול החברות המבטחות בשם הלקוח וכמובן שגם לסייע באיסוף המסמכים וחוות הדעת שעשויים להגדיל את אחוזי הקבלה של התביעה.
ניתן להגיש תביעה נגד חברות ביטוח בבתי המשפט. בעימות הנעשה בערכאות המשפטיות אפשר להעלות טיעונים שונים ולהציג את הראיות שחברת הביטוח מנסה להתעלם מהם. אופציה אחרת, שיש שיגידו שהיא מומלצת ובעלת סיכויי הצלחה גבוהים יותר, היא הגשת תלונה למפקחת על הביטוח ברשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון. הגשת התלונה עשויה להגדיל את הסיכויים למיצוי הזכויות בצורה ניכרת. בנוסף גופים דוגמת אלה מהווים כתובת אליה ניתן לפנות לקבלת מידע נוסף או ייעוץ ראשוני, במטרה לגבש אסטרטגיית התנהלות מול חברת הביטוח.
אולי יעניין אותך גם:
תשושי נפש והיחס המיוחד עבורם בדיור מוגן