המדריך המלא לבחירת דיור המוגן המתאים לך ביותר

דיור מוגןאנשים שיוצאים לפנסיה בימים אלה שונים עד מאוד מהפנסיונרים של ימים עברו. בזכות תנאי החיים המודרניים, תזונה טובה, איכות חיים ורפואה מצוינת, בני הגיל השלישי רוצים להישאר עצמאיים וליהנות מהחיים.

בשל הרצון לקיים חיים נוחים, מלאי תוכן ועניין ולעשות זאת בסביבה חברתית תומכת, חלה עליה מהותית בביקוש לדיור מוגן. מכיוון שכך ולאור שפע האפשרויות, רבים שואלים את עצמם – איך לבחור דיור מוגן שהכי מתאים לי?

בסקירה שלהלן בחרנו כמה קריטריונים שיכולים לסייע בתהליך הבחירה ולהפוך אותו לקל יותר ולנוח יותר.

דירות לכל טעם

בתי הדיור של היום שונים מאוד מבתי האבות שהיו נהוגים בעבר. כיום, מרבית האנשים שעוברים לגור בדיור מוגן מצפים לשמור על איכות חיים גבוהה המשולבת בפרטיות מקסימלית.

דיור מוגן מסוגים שונים מציע מבחר גדול של יחידות דיור. בחלק מהמקומות ניתן למצוא דירות סטודיו מאובזרות לצד דירות גדולות בנות שתיים או שלושה חדרים ויש מקומות שבהם לכל דייר יש בית צמוד קרקע, אפשרות לדירת גן או לפנטהאוז.

לאור כל זאת, את הדיור המוגן המתאים בוחרים לא אחרת מכל בחירה בבית חדש או בדירה חדשה. בוחנים את הדירה, בוחנים את הסטנדרט, בודקים אפשרויות שונות וגם מבררים מעט על הדיירים האחרים.

מתקנים ופעילות רווחה

מרבית בתי הדיור המוגן כיום מציעים מתקנים שונים לרווחת הדיירים. עם זאת, קיימים הבדלים של ממש בית מקומות שונים הן בטיב המתקנים והשירותים והן בפעילויות השונות שמתקיימות לרווחת הדיירים.

ישנם מקומות שמציעים לצד חוגים סטנדרטיים ופעילויות של יצירה ואומנות גם מתחמי קאנטרי קלאב, רפואה משלימה ושאר פינוקים. באחרים ישנם אולמות אירועים של ממש ובאחרים ישנם חדרים ייעודיים לאירוח בני משפחה שבאים לבקר.

לפני הבחירה בדיור מוגן זה או אחר ראוי לברר אילו פעילויות של רווחה נהוג לקיים במקום וכן מהו טיב המתקנים, הספרייה, בית הכנסת, הלובי, הקפיטריה וכן הלאה. יש גם מי שחשוב לו קיומה של חניה פרטית, מחסן אישי וכן הלאה.

חברים ברמה גבוהה

כדאי מאוד לשים לב גם לאופי החברתי של שאר הדיירים בבית הדיור המוגן. ישנם בתי דיור שמיועדים לאוכלוסייה הכללית, יש כאלה שמיועדים ליוצאי מדינות מסוימות, יש כאלה שפונים בעיקר לדתיים ויש שפונים לאוכלוסיות נוספות.

נשארים קרוב

שיקול חשוב בבחירת דיור מוגן הוא האם להישאר קרוב לסביבת המגורים המוכרת אם לאו. כיום, כאשר דיור מוגן מספק את כל השירותים החיוניים, לרבות סביבה חברתית תומכת, טיפול רפואי, תרבות, בידור וארוחות, בהחלט לא חייבים להישאר סמוך לעיר המגורים. עם זאת, יש רבים שבוחרים להישאר קרוב לבני משפחה קרובים, ילדים או נכדים.

לא מעט מבתי הדיור המוגן מציעים מתקנים של פנאי שמתאימים גם לאירוח של קרובים, יש כאלה שמצויים סמוך לצירי תנועה ראשיים שמקלים על ההגעה.

מחלקות על פי הצורך

חשוב לשים לב שיש דיור מוגן שמיועד לציבור המבוגרים העצמאיים בעוד שיש כאלה שפונים לאנשים שזקוקים לסיוע בדמות דיור מוגן תומך או סיעודי.

במקביל, יש מקומות שמשלבים בין אפשרות של דירות מגורים פרטיות לעצמאיים ובין מחלקות נפרדות עם מתקנים ואנשי צוות לטיפול סיעודי.

כיום, לא מעט מעדיפים לבחור מקום שיתאים לצורכיהם הנוכחיים, ביחד עם אפשרות מתאימה גם למקרה של ירידה בתפקוד.

עלויות ומסלולים

ההיבט האחרון של בחירה בדיור מוגן קשור למחירים ולמסלולי התשלום. ראוי לתת את הדעת לעובדה שמסלולי תשלום כיום כוללים לא רק את שיטת הפיקדון הידועה.

בנוסף, ככל שהשירותים ויחידות הדיור יהיו יוקרתיים יותר, כך השהות תהיה לרוב יקרה יותר. לכן, התאמה טובה תיקח בחשבון את האמצעים הכספיים, גובה הפנסיה וכולי.

באנר דיור מוגן

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715439

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר