בית בלב פתח תקווה

בית בלב פתח תקווה"בית בלב" היא אחת מרשתות הדיור לבני הגיל השלישי המוכרות בישראל, עם בתי דיור מוגן ומרכזי אשפוז הנמצאים בפריסה ארצית רחבה. הרשת, שהוקמה לפני יותר משני עשורים וחצי ושמהווה כיום חלק מקבוצת מכבי שירותי בריאות, הוסיפה לאחרונה למארג שלה מוסד חדש שמתיימר להציע לדייריו איכות חיים גבוהה במיוחד.

המוסד הזה הוא "בית בלב" הממוקם בשכונת נווה עוז בפתח תקווה. על המקום, החדרים, התשתיות והשירותים תוכלו לקרוא בסקירה הנוכחית שהכנו עבורכם.

המיקום

עוד לפני שמתייחסים לתשתיות ולשירותים של בית בלב בפתח תקווה, רצוי להתייחס למיקום שלו: אחרי הכול, זהו אחד הפרמטרים העיקריים שבני הגיל השלישי או בני משפחותיהם מתבוננים בהם לפני שהם מקבלים את ההחלטה. בדרך כלל הדרישה היא למיקום מרכזי ככל האפשר, כך שהמוסד יהיה קרוב למרכזי קניות, למוסדות תרבותיים, לאפיקי התחבורה הציבורית השונים וכן הלאה. כך חייו של הקשיש ובני המשפחה שלו יהפכו להיות פשוטים פי כמה.

האם סניף פתח תקווה של בית בלב עונה על ההגדרה הזו? מסקירה כללית נראה שהתשובה לכך היא חיובית. בסמוך תתמצאו את הקאנטרי השכונתי המשובח (מרכז ספורט נווה עוז) וגם מרכזי קניות, בראשם כמובן הקניון הגדול של פתח תקווה או יכין סנטר.

בית החולים ביילינסון, לא עלינו, ממוקם אף הוא במרחק קצר יחסית. מבחינת תשתיות התחבורה, מצפון ומדרום תמצאו כמה מהדרכים המרכזיות של פתח תקווה – דרך ז'בוטינסקי ודרך יצחק רבין, בהתאמה – מה שהופך את היציאה מהעיר לפשוטה פי כמה.

החדרים ברשת הדיור לגיל השלישי – בית בלב

אוכלוסיית היעד של בית בלב בפתח תקווה היא אנשים מבוגרים בני 70 ומעלה, הנחשבים לעצמאיים באופן יחסי מבחינת רמת התפקוד שלהם. הם מוצאים את מקומם באחד מבין למעלה מ-200 דירות, הנחלקות לסוגים שונים. יש דירות בנות שניים או שלושה חדרים, כמו גם דירות מיוחדות.

הדירות כוללות לסירוגין מרפסת או חצר, כאשר הדיירים יכולים לבחור ביניהן (על פי היצע החדרים הפנוי בנקודת הכניסה שלהם). החדרים מעוצבים באופן מרשים, מרוהטים לגמרי וכוללים אבזור מתבקש כיום, דוגמת נקודות תקשורת.

בית בלב מספק פתרונות גם למעוניינים לשהות כאן לפרקי זמן קצרים – למשל מכרים או בני משפחה – בדמות חדרי אירוח. כך למשל יכולים בני המשפחה לבוא להתארח עם יקירם לארוחת שישי או לערב חג, צורך שעולה אצל לא מעט משפחות.

למרות שהמקום אינו נחשב לסיעודי במלוא מובן המילה, הדיירים כן נמצאים תחת השגחה רפואית צמודה ומקבלים שירותים שונים הנוגעים לתחום.

התשתיות

מוסד דיור מוגן לבני גיל הזהב אמור לספק לדייריו את ה"ערך המוסף", אותן תשתיות אשר אמורות להפוך את שהותם של הדיירים לבטוחה ולנעימה גם יחד. כאשר מתבוננים ברשימת השירותים והתשתיות של בית בלב, נראה שקברניטי המוסד הזה כיוונו בהחלט גבוה.

על מנת לאפשר לדיירים להישאר פעילים במהלך השהות שלהם (מה שחשוב מאוד בגילם ולמעשה בכל גיל), יש במקום חדר כושר עם מאמן אישי וגם בריכת שחייה מחוממת ומקורה, שיכולה לכן לספק מענה לכל אורך השנה. הדיירים לוקחים חלק בחוגים מסוגים שונים, כולל חוגי ספורט למיניהם. תפריט האוכל, בניצוחו של השף איתן מזרחי, נועד להתאים לצרכים התזונתיים של בני גיל הזהב.

התשתיות הכלליות של המקום כוללות לובי יוקרתי ורחב ידיים, מסעדה, בית קפה, בית כנסת, אולם קולנוע ותרבות ועוד. חשוב לשים לב לכך שמערכות הבית השונות תוכננו כ"חכמות" וניתנות לשליטה פשוטה באמצעות פלטפורמות שונות. המטרה כאן היא כמובן להקל ככל שאפשר על דיירי המקום, אשר עדיין עלולים לסבול מקשיי התניידות מסוימים מחמת גילם.

ראו גם:

דיור מוגן בפתח תקווה

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715439

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר