גישור גירושין בקרב קשישים: לסיים את הקשר הארוך בשלום

בשנים האחרונות מספר המתגרשים בקרב בני הגיל השלישי עולה. נשאלת השאלה מדוע ? מדוע בני זוג מבוגרים שנשואים 40 שנהגישור גירושין בקרב קשישים: כך תסיימו את הקשר בשלום ואפילו יותר ירצו להתגרש דווקא לאחר שהילדים גדלו, הם מסודרים כלכלית, ונוצר להם יותר פנאי לעצמם וזמן איכות ביחד?

על פניו, נראה שגלל לא מובן להתגרש בגיל השלישי ובשנים המאוחרות של החיים אולם מסתבר שיש לכך מניעים הגיוניים.

מהם המניעים המרכזיים לגירושין בקרב קשישים?

כשחושבים לעומק מבינים את המניעים לגירושין בגיל הזה.

ידוע שתוחלת החיים הוארכה, ואנשים חיים יותר שנים. מכאן מתבקש שינוי. יש שמבקשים לשנות את חייהם ולנצל את השנים האחרונות עם בני זוג חדשים, אורח חיים שונה, אהבות חדשות ובאופן כללי לרענן את השגרה.

מקובל לחיות גם בזוגיות ללא נישואין ואז גם בגיל השלישי מחליטים להתגרש ללא הסוס. הגיל המבוגר אינו מונע גירושין.

קיים שינוי בתפיסות החברתיות והפילוסופיות הקשורות למוסד הנישואין מחד, ומיצוי האושר האישי הפרטי מאידך. כך שאם הנישואין אינם מאושרים לא צריכה להיות בעיה להשתחרר מהם.

אחרי שהילדים עוזבים את הבית בני הזוג מוצאים את עצמם לבד, יוצאים לפנסיה, באופן טבעי נוצר ריחוק. אין כבר תאום ציפיות בהרבה מקרים, אין מה שיחבר בין בני הזוג. בני הזוג נשארים יחד לבד, אין למי לדאוג במשותף, וזה עלול להביא לפרידה. לפעמים מתגרשים בגיל מבוגר כי לא הייתה אפשרות התגרש קודם, ו"סחבו" את הנישואין עד שהילדים גדלו, ועכשיו נמצאה השעה הכשירה לכך.
דווקא בגלל שהילדים גדלו ועזבו את הבית, יותר קל להתגרש.

אנשים נוטים להשתנות עם הגיל, והנישואין נשחקים עם השנים. השיניים בגיל הזה נובעים גם משינויים חברתיים והשפעות חיצוניות. אנשים רוצים לנסות בני זוג אחרים. חברה אחרת. גם בגלל שחיקה יום יומית

על אף שיש לא מעט מניעים לגירושין בקרב קשישים, מדובר בהליך בעייתי

גירושין בגיל הזה הם בעייתיים בוודאי שלא פחות מגירושין של זוגות צעירים. פירוק התא הזוגי אחרי שנות נישואין רבות הוא לא משימה פשוטה.

צריך לקחת בחשבון, שבמשך השנים נצבר רכוש רב מכל מיני סוגים: נדל"ן, חסכונות כספים, נכסי חברה, עסק משפחתי וכולי, ומתעורר הקושי בחלוקתו.

ואיך המשפחה עלולה לקבל את השינוי?

הילדים בכל גיל, לא רואים בעין יפה את גירושי הוריהם, ונוטים לכעוס על פירוק המשפחה בכל עת. הם עלולים להעדיף הורה אחד על פני השני, וליצור נתק עם אחד מההורים בגלל פירוק התא הזוגי.

פעמים רבות לאישה אין מקצוע וקשה יהיה לה להסתדר כלכלית במיוחד בגיל מבוגר.

ולסיכום: שינויים בגיל מבוגר מכל סוג שהוא – הם תמיד קשים ומאתגרים.

לסיים את הקשר בנועם: על גישור גירושין לבני הגיל השלישי

גישור הוא הליך לבר משפטי ליישוב סכסוכים והוא מקובל מאוד בכל הקשור לגירושין. גישור גירושין הוא הליך פרקטי ויעיל מאוד אשר יש בו כדי לחסוך לבני הזוג הוצאות וזמן. בהליך הגישור מתאפשר לבני הזוג להגיע להסכם מקובל על שניהם .

היתרונות בטמונים בהליך גישור גירושין

מפאת אופיו ויתרונותיו של גישור גירושין, הוא מתאים מאוד לכל הגילאים ובמיוחד לגיל השלישי. הגירושין גם בגיל הזהב גורמים להשפעות כלכליות ונפשיות, ולכן גישור מהווה הפתרון הנכון, שכן הוא חוסך משאבים של זמן, הוצאות כספיות, מתחים, ולחצים נפשיים, וכולי.

אם אתם בגיל השלישי והחלטתם לצאת לדרך חדשה בחייכם הפרטיים, ולפרק את הזוגיות, רצוי לפנות ולהיעזר בהליך של גישור גירושין, ובאמצעותו להימנע מבתי משפט, מהוצאות גדולות ומלחץ נפשי, שמלווה את ההתמודדות עם הגירושין ועוזר להתיר את הקשר הזוגי בדרכי שלום ולא במלחמה.

הגישור מאפשר להיפרד בשלום ותוך הבנה ויש לכך יתרונות במישורים רבים:

  • בני זוג קשישים שהתגרשו, לא יוותרו בנקל על מפגש משפחתי עם הילדים ולצורך כך כדאי ורצוי לשמר יחסי ידידות ומשפחתיות שניתן להשיג בהליך של גישור גירושין.
    בעזרת הגישור ניתן לשמר את יחסי הכבוד בין הצדדים, ואת המשך הקשר המשפחתי עם הילדים ועבורם.
  • לא רצוי לצאת למאבקים משפטיים בשום גיל ובעיקר לא בגילאים מבוגרים. מאבק משפטי עשוי מאוד להכביד כלכלית ונפשית ולהפוך את הגירושין לטראומה. מאבקים מעצמים את הקשיים בפירוק של התא המשפחתי והזוגי ומשפיעים לרעה על הילדים בכל גיל, וסכסוכים יוצרים הסתה בתוך המשפחה שאינה רצויה כלל.

על כן אין ספק שגישור גירושין הוא בעל יתרונות רבים ורצוי מאוד במיוחד עבור בני הגיל השלישי.

מקורות:
מרכז גישור. גישור גירושין / מיה שפילמן, עו"ד ומגשרת.

 

אולי יעניין אותך גם:

חיים ומתפקדים – אפשרויות תעסוקה לקשישים המתגוררים בדיור מוגן

מחפשים התחלה חדשה בנס ציונה? למאגר בתי דיור מוגן, היכנסו!

גם אם חברת הביטוח מסרבת לשלם ביטוח סיעודי – יש מה לעשות!

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715439

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר