שירותי דיור מוגן: לחיות בכבוד!

שירותי דיור מוגןהדיור המוגן מציע לדיירים הרבה יותר מאשר מגורים בסביבה בטוחה ומוגנת. מדובר במסגרת מגורים שמספקת לכל אחד ואחת מהדיירים פתרונות שונים בכל תחומי החיים. תרבות, פנאי, רווחה, בריאות – כל אלה ועוד הרבה יותר ניתנים בדיור המוגן, לרווחת הדיירים.

יחידת הדיור

שלא כמו בתי האבות שהיו נפוצים בעבר, כשבוחרים היום את אפשרות המעבר לדיור מוגן, יש לשקול היטב את כל ההיבטים. מסגרת זו מציעה בעיקר אפשרות דיור פרטית לחלוטין. לא מדובר בחדרים משותפים אלא יחידה פרטית השייכת לדייר גם אם לא בוצעה העברת בעלות.

ניתן לבחור בין יחידת דיור ליחיד או יחידה לזוג. יחידת דיור פרטית יכולה להיות קטנה יחסית, כמעין חדר של בית מלון בסיסי עם מקלחות, שירותים, מטבחון. מאידך, יש גם אפשרות ליחידת דיור מוגדלת, הכוללת שני חדרים גדולים ואפילו יותר.

יחידות דיור יוקרתיות

יחידות דיור גדולות במיוחד יכולות לכלול גם שניים וחצי או שלושה חדרים עם חדר מטבח וחדר אירוח. דיור מוגן יוקרתי מציע לפעמים יחידות שהן למעשה בית קרקע או דירת גן. בכל יחידת דיור מיזוג מרכזי, ארונות, ריהוט בסיסי, הכנה לטלוויזיה וקו טלפון.

ארוחות מלאות

למרות שיחידות הדיור כוללות בדרך כלל מטבחון או לפעמים גם מטבח גדול ומאובזר, קיימת אפשרות ליהנות מאוכל מבושל שמכינים במיוחד לדיירים. כל דיור מוגן כולל מטבח גדול שבו מכינים באופן מרוכז את ארוחותיהם של כל הדיירים שמעוניינים בכך.

קיים חדר אוכל מרכזי, הדומה לחדרי האוכל של הקיבוצים ולעתים גם במראה משודרג ומשופר כיאה לימנו אלה. כל דייר יכול ליהנות משלוש או ארבע ארוחות מלאות ביום. דיירים החפצים בכך יכולים לקבל את הארוחות לחדרים הפרטיים במעין שירות חדרים.

דיור מוגן מציע מגוון שירותי בריאות

בכל יחידת דיור ניתן למצוא לחצן מצוקה לכל צרה שלא תבוא. קיימת מרפאה ובה צוות של אחיות ורופא המועסק על ידי הדיור המוגן. צוות המרפאה מקיים קשר קבוע עם קופת החולים, הדיירים מקבלים אספקה נחוצה של תרופות ואמצעים רפואיים נדרשים.

גם בשגרה, נהנים הדיירים מסביבת מגורים מאובטחת עשרים וארבע שעות ביממה. המתחם שמור, קיימת עמדת בקרה ובה צוות מקצועי אליו ניתן לפנות בכל עניין או בעיה מסביב לשעון.

אין דיור מוגן בלי שפע שירותי פנאי ורווחה

הדיירים החפצים בכך יכולים להשתתף בסוגים שונים של חוגים – למשל מלאכת יד, שפות, אומנות. ישנם חוגים בנושאים נוספים כגון מחשבים ויש מפגשי אקטואליה והרצאות. פעילויות שמתקיימות בתחומי הדיור המוגן כוללות למשל פעילות גופנית, הרצאות, קונצרטים ומופעים.

מתקיימות פעילויות כגון קבלת שבת, שירה בציבור, לפעמים יוצאים ביחד לטיולים מודרכים לפינות חמד בארץ (ולעתים גם בחו"ל). שירותי הרווחה ניתנים גם על ידי עובדת סוציאלית, המסייעת לדייר או לבני משפחתו בעניינים שונים כגון קשר עם ביטוח לאומי, סיוע בהסתגלות, תמיכה נפשית ורגשית.

גינה ירוקה ואירועים משותפים

דיור מוגן בנוי בדרך כלל בצורה של מבנה מרכזי ובו חדרים שונים וכן קיימת גם גינה מוריקה ורחבת ידיים. בגינה ספסלים, דשא, עצים. ניתן לשבת בגינה, לקרוא ספר או עיתון. ישנם מקומות שמפעילים ספריה עשירה ויש גם כאלה שמציעים שירותי קפיטריה.

ניתן להזמין שירותי טיפוח וקוסמטיקה, ספרות ועיצוב שיער. שירות נוסף הינו הסעות למרכז העיר, לצורך ביצוע סידורים שונים או לבילוי. יש גם איסוף וחלוקת דואר, אירועים לכבוד החגים וכן ימי הולדת משותפים לדיירים, עם כיבוד ותכנית אמנותית.

 

אולי יעניין אותך גם:

גישור גירושין בקרב קשישים: לסיים קשר רב שנים כידידים

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715439

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר