קרן אור – ייעוץ והכוונה ללא תשלום לבני גיל הזהב ובני משפחותיהם

לייעוץ והכוונה במציאת פתרון דיור

שירות לציבור ללא עלות
התקשרו: 073-7028677

דיור מוגן ללא פקדוןאם הגעתם לכאן, סימן שהחלטתם או אתם שוקלים באופן חיובי להעביר אתכם (או אדם הקרוב לכם) למוסד לדיור מוגן. זוהי החלטה בעלת פוטנציאל להיות מוצלחת ולאפשר לדיירי המוסדות השונים איכות חיים גבוהה במיוחד בשלבים המאוחרים של חייהם.
בישראל פועלים כיום לא מעט מוסדות מהסוג הזה, כאשר נראה שהמספר רק עולה משנה לשנה במקביל לעלייה באיכות ובתוחלת החיים.
אבל איך בדיוק בוחרים מוסד לדיור מוגן? על מה חשוב להתבונן? ומהם הטיפים הקטנים שיקלו על המעבר? לצורך שאלות מהסוג הזה, ייתכן מאוד שתבינו שרצוי להיעזר בשירותים של גורמים המספקים ייעוץ והכוונה בתחום. בישראל יש למרבה השמחה גופים כאלו בדיוק, שהסיוע שלהם ממש אינו חייב להיות כרוך בתשלום.

ההתלבטות העיקרית: בחירת מוסד לדיור מוגן

גם לאחר שמקבלים את ההחלטה הראשונית על מעבר למוסד לדיור מוגן, המשימה אינה מסתיימת. למעשה, רבים יטענו שהיא רק מתחילה. האתגר המרכזי הוא לבחור מוסד לדיור מוגן שיהיה איכותי מצד אחד, ושיתאים לצרכים ולרצונות של אלו שעתידים להתגורר בו מהצד האחר. כבר מעצם הקביעה הזו, אפשר להבין מדוע חברות ש"חיות" את התחום ואת הנעשה בו צפויות לסייע.
ייעוץ והכוונה ביחס לבחירת מוסד לדיור מוגן נוגע לכל הנגזרות השונות של התחום. זה מתחיל עם שיחת ההיכרות, לאחריה כבר אפשר למפות את מצבו של האדם המבוגר ולהבין מהן הדרישות העיקריות שלו מהמוסד שעתיד להפוך להיות ביתו. בהתאם לידע המקצועי של אנשי המקצוע לגבי האופציות הקיימות בכל אזור גיאוגרפי, הם יוכלו להמליץ על כמה מוסדות לדיור מוגן שעשויים להתאים לאדם המבוגר הספציפי כמו כפפה ליד. זאת ועוד, באפשרותם להעביר את הדגשים החשובים בעת סקירה עצמאית של מוסד לדיור מוגן במהלך ביקור במקום, או אפילו ללוות את האדם המבוגר ומשפחתו כאשר הם עושים זאת בפועל.

הסכם, מימון ומה שביניהם

מעבר לדיור מוגן הוא שינוי עצום בחייו של האדם המבוגר ומשפחתו. חלק מרכזי בכך הוא התשלום, שאינו בטל בשישים: מוסדות לדיור מוגן הרי נחשבים ליקרים מבין אופציות הדיור הקיימות לבני הגיל השלישי, ובניגוד לבתי אבות אין אפשרות מעשית לדרוש מגופים כמו המוסד לביטוח לאומי או קופות החולים להשתתף בעלות המגורים.
יש אנשים שאינם יכולים לעמוד בתשלום, אבל רבים אחרים כן יוכלו לעשות זאת לאחר ביצוע אי אילו התאמות. החברות המספקות ייעוץ והכוונה יכולות לסקור יחד עם האדם המבוגר את מצבו הכלכלי, בהתייחס להכנסה הצפויה (קצבאות, פנסיה וכדומה) או לנכסים העומדים לרשותו. פעמים רבות, ניתן באמצעות התנהלות נכונה להוזיל משמעותית את עלויות השהות במוסדות לדיור מוגן.
חלק מרכזי בסיוע הוא בחינת ההסכם שעתיד להיחתם מול אנשי המוסד לדיור מוגן, נושא נוסף בו תוכלו לקבל את מלוא העזרה. חשוב לעבור על סעיפי ההסכם, לראות מהן הזכויות והחובות של כל אחד מהצדדים, מהי המדיניות במקרים דוגמת עזיבה מרצון או הידרדרות במצבו הפיזי של האדם המבוגר ואף לסקור את אופציות התשלום, נושא בו יש לרוב מרחב תמרון ואופציה להתאים את מסלולי התשלום ליכולות האדם המבוגר.

הכירו את קרן אור

אם אתם או אנשים הקרובים לכם מתקרבים לגיל הזהב, בוודאי תשמחו לשמוע על השירותים שמספקת קרן אור. החברה פועלת לטובת הציבור ומעניקה ייעוץ, הכוונה, סיוע בליווי בשלל נושאים הקשורים לחיים בגיל המבוגר – כולל בחירת מוסד לדיור מוגן והתנהלות מול השחקנים השונים הפועלים בתחום. החברה מתנהלת באמצעות צוות מקצועי מגוון, החולש על תחומי הסיוע השונים, ואינה גובה תשלום מאלו הנעזרים בשירותיה.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715439

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר