שירותי הרפואה צפויים להשתפר משמעותית בבתי דיור מוגן

במשבר הקורונה התחדדה המשמעות העצומה של זמינות השירות הרפואי בדיור מוגן. ברוב המוחלט של מקבצי הדיור המוגןשירותי הרפואה צפויים להשתפר משמעותית בבתי דיור מוגן בישראל עומדים לרשות הדיירים, רובם ככולם בני גיל הזהב, מרפאות פרטיות. מרפאות אלה מספקות את כל השירות ברמה היום יומית השוטפת, תוך עצמאות אל מול מוסדות אחרים כגון קופות החולים השונות. על רקע טענות על חוסר תקשורת מספק בין מרפאות קופות החולים לבין המרפאות בדיור המוגן, נראה כי מתחילה להסתמן תנועה בכיוון הנכון. וועדה ממשלתית צפויה לקום בקרוב על מנת להביא לשיפור שירותי הרפואה בבתי דיור מוגן, בזכות קביעת מנגנונים יעילים להעברת מידע, בין קופות החולים למרפאות הפרטיות.

סנכרון חדש בין גופים יתרום לשיפור בריאות הקשישים

בישראל פועלים עשרות בתי אבות פרטיים לעצמאיים, ובשמם המקובל – דיור מוגן. אמנם אלה מוסדות פרטיים לחלוטין, אולם מטבע הדברים מתבקש שיהיה קשר הדוק בין הרופאים הפרטיים לבין קופות החולים. כיום, מתקיים קשר מסוים, אך הוא לוקה במובנים מסוימים. סנכרון ותקשורת ישירה בין שני גורמי הרפואה הללו צפוי לשפר את שירותי הרפואה ולייעל מבחינה מקצועית את המידע הזמן בכל רגע נתון, בפני כל הרופאים המעורבים בטיפול בדיירים.

מכיוון שהמדינה גררה רגליים בנושא זה ולא מצאה מענה משביע רצון, נציגות של דיירי הדיור המוגן החליטה לפנות בעניין לבג"ץ. שר הבריאות שנכנס לעובי הקורה טען כי בתקופת הקורונה לא ניתן לפועל להגברת הסנכרון והשיתוף במידע. נציגות דיריי האבות טוענת כי למעשה ראוי להביט על הדברים בצורה הפוכה לחלוטין. דווקא לאור החשיבות של שמירה על הנחיות התו הסגול, שיתוף מידע בין כל גורמי הרפואה לטובת בני הגיל השלישי יוכל לחסוך להם "ביקורים" מיותרים בקופות החולים. אם עד כה היו צריכים במקרים מסוימים הדיירים לכתת רגליים ולפנות לקופות החולים מטעמים בירוקרטיים, הרפורמה המבוקשת תחסוך זאת מהם. בתקופות של משבר בריאותי רחב היקף, לדברים אלה יש משמעות נרחבת, שאיננה מוטלת בספק.

מהי המשמעות המעשית של מערכות מסונכרנות?

כיום, קיים סנכרון ושיתוף במידע בין גורמים שונים במערכת הבריאות בארץ. שיתוף והעברת מידע תוך שמירה על סודיות רפואית, מתבצעים לדוגמא בין קופות החולים לבין בתי החולים. על פי דרישת דיירי הדיור המוגן, ראוי כי תושק מערכת להעברת מידע רפואי בסטנדרט דומה, גם בין מרפאות הדיור המוגן לבין קופות החולים.

בבתי האבות מורשים הרופאים לחלק מרשמים לפי הצורך ואף לבצע בדיקות שונות, לשם איסוף מידע רפואי וטיפול חיוני בזמן אמת. כך חוסכים מהדיירים את הצורך להגיע לקופות החולים, להזמין תור לאחיות, להוציא מרשמים וכדומה. אולם, לרוע המזל, תוצאות הבדיקות מופיעות אך ורק במערכות המידע של קופות החולים. מעבדות הקופות הן אלה שמקבלות את הבדיקות לצרכי ניתוח וכאן ניצבת הבעיה. חלק מהמידע נמצא אך ורק בקופות החולים. מידע רפואי מסוג אחר, המתקבל מתוך היכרות שוטפת עם הנבדקים, נמצא אך ורק אצל רופאי ואחיות הדיור המוגן.

מערכת מסונכרנת תאפשר לכל גורם מוסמך, הן בקופות החולים והן בדיור המוגן, לראות את מכלול המידע והתיק הרפואי של כל מטופל. החשיפה השלמה לנתונים תאפשר קבלת החלטות מקצועיות נכונות ומדויקות יותר, ברגעי אמת. לא ייווצרו פערי מידע והחולים או הנבדקים יקבלו את הטיפול הטוב ביותר. הם לא יצטרכו לכתת רגליים מסיבות בירוקרטיות, רק כדי לקבל נתונים רפואיים ולהעביר מידע מודפס או דוחות מגורם אחד לשני. השיפור בשירותי הרפואה אולי עוד ייקח זמן מה שכן לבנות ממשק חדש זו משימה גדולה, אך זוהי בהחלט בשורה חשובה.

 

אולי יעניין אותך גם:

חושבים להיכנס לדיור מוגן? המדריך המלא לבחירה נכונה!

קרן אור ייעוץ והכוונה להתאמת בית דיור מוגן – ללא עלות 

דיור מוגן בהרצליה פיתוח – בתי דיור שהם הבית!

 

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715439

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר