אפשרויות תעסוקה בדיור מוגן

אפשרויות תעסוקה לבני הגיל השלישי המתגוררים בדיור מוגןגיל הפרישה הוא רגע מיוחל עבור מרבית האנשים, אך האמת שלא עבור כולם. בעוד ישנם כאילו אשר בשמחה היו פורשים ממעגל העבודה, ישנם אלו אשר היו מעדיפים להמשיך ולעבוד, בין אם במקצוע הקודם שלהם ובין אם בתחום חדש ומרתק.

מבחינת החוק, גיל הפרישה הינו זכות, משמע שאדם אשר הגיע לגיל הפרישה יכול לבחור אם לפרוש או לא – זוהי זכותו, אך לא חובתו. אך מהן האפשרויות לגבי תעסוקה בגיל השלישי? ובמיוחד למבוגרים ששוקלים לעבור למסגרת דיור מוגן?

מציאת עבודה בגיל השלישי

אכן זו יכולה להיות בעיה לא פשוטה למצוא עבודה לאחר גיל הפרישה, והשוק אינו נוטה להעסיק אנשים מבוגרים. הסיבה לכך לא ממש ברורה, מאחר והחוק מעניק למעסיק הטבות מסוימות בכל הנוגע למיסוי למשל על גמלאים. שלא לדבר על גורם הניסיון המשמעותי, אשר מעניק לגמלאי יתרון אדיר על פני צעירים בתחומים מסוימים. עם זאת, זוהי משימה כלל לא פשוטה למצוא תעסוקה בגילאים אלו.

לשם כך הוקמו מספר מועדוני תעסוקה לגמלאים, אשר מהווים כמעיין קבלני משנה המחברים בין מקומות עבודה וגמלאים המעוניינים להמשיך ולעבוד. מועדונים אלו מציעים עבודות נגישות יחסית, באזור המגורים והדיור של אותו גמלאי, כך שגם אם תבחרו לגור בדיור מוגן המועדון המתאים יוכל לעזור בהתאמת העבודה הנכונה לכם.

פרויקט "דרוש ניסיון"

מדינת ישראל הקימה פורטל תעסוקה לאזרחים מבוגרים אשר מעוניינים להמשיך ולעבוד. אתר זה, אשר קרוי "דרוש ניסיון", מציע מנוע לחיפוש עבודה המתאימה לגמלאים באזורים שונים בארץ. באתר מפורסמות משרות שונות, עם פירוט על החברה, המשרה, דרישות התפקיד, שעות עבודה, וכדומה. תוכלו להגיש מועמדות דרך האתר, ללא מאמץ.

ראוי לציין כי אין זה האתר היחיד אשר יכול לעזור לגימלאים במציאת עבודה, וכיום נהוג במרבית מהאתרים לחיפוש עבודה להציג גם משרות המתאימות לגימלאים. היתרון האדיר באתרים אלו הוא שאין צורך להתרוצץ, ואפשר לחפש עבודה מהמחשב בדירתכם בדיור המוגן ולהגיש את מועמדותכם בקלות רבה.

עבודה דרך האינטרנט

בימינו ישנו לא מעט משרות דרך האינטרנט, אשר מאפשרות לכם לעבוד מדירתכם בשלט רחוק. לרוב משרות אילו אינן מוסדרות באופן מקובע, כך שבחלקן תוכלו לקבוע את שעות העבודה שלכם בעצמכם, על פי הנוחות שלכם. במשרות אלו תוכלו למצוא עבודה בדברים כגון:

  • מענה טלפוני ושירות לקוחות
  • הנהלת חשבונות בשלט רחוק
  • כתיבת מאמרים ותכנים שונים, עריכת מסמכים ותרגום שפות
  • מחקרי שוק בהיקפים שונים
  • עבודות אדמיניסטרציה שונות
  • מתן מידע או תמיכה דרך הטלפון
  • ייעוץ טלפוני בנושאים שונים.

אומנם עבודה דרך האינטרנט מצריכה כישורים מסוימים במחשבים, אך אם אין ברשותכם כישורים אלו – אל ייאוש. כמו שניתן למצוא עבודה מהבית דרך האינטרנט, אפשר גם למצוא עבודה מהבית אשר אינה מצריכה שימוש באינטרנט באופן ספציפי.

עבודה מהבית

ללא שום קשר לגיל, ישנן עבודות רבות אשר תוכלו לעשות מהבית ומדירתכם באם אתם מוגבלים מבחינת ניידות. עבודות רבות כיום בשוק מאפשרות לעובדים או קבלני משנה לעבוד מהבית ולהרוויח שכר משמעותי. מגוון העבודות המוצעות הינו נרחב ביותר, ושיטוט מהיר באתרים לחיפוש עבודה יראה לכם מגוון עשיר במיוחד של אפשרויות.

בעוד אתרים לחיפוש משרה מהווים את הערוץ העיקרי לחיפוש עבודה, חשוב גם להכיר את האופציה של פנייה ישירה לחברות. במיוחד אם יש בידיכם התמחות ספציפית, ישנם עסקים רבים אשר היו מעריכים מאוד אדם מנוסה, בעל רקע עשיר והבנה מעמיקה בתחומים מסוימים. לעיתים כאשר פונים לחברות אשר בהן הייתם רוצים לעבוד נפתחות דלתות אשר מפתיעות את שני הצדדים.

ואם בכל זאת מצאתם עבודה וגורם הניידות הוא הבעייתי, תמיד אפשר לדבר עם הגורמים המוסמכים בדיור המוגן בנוגע לשירותים המוצעים במקום, ואפשרויות שילוב בתפקיד, תעסוקה או עבודה ולו במשרה חלקית. אם רצונכם הוא לעבוד – זה רק בטובתכם לעשות כן!

 

אולי יעניין אותך גם:

גישור גירושין בקרב קשישים: לסיים קשר רב שנים כידידים

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715439

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר