שירותי מוניות לבני משפחות ודיירים בדיור מוגן ובתי אבות

שירותי מוניותההחלטה לשכן אדם מבוגר הקרוב לנו בבית אבות או דיור מוגן היא לא פשוטה, אבל פעמים רבות היא בלתי נמנעת. אותו אדם הופך להתגורר בבית השונה מכל מה שהוא למד להכיר, בתקווה למקום שיספק לו את הדרוש לצורך חיים מכובדים ובריאים בגיל המבוגר. אתם צריכים לזכור שגם שינוי הכתובת הזה הוא לא סוף פסוק, כאשר ייתכן מאד שהאדם ירצה לצאת מבית האבות מפעם לפעם כדי לקבל טיפולים בקהילה, לערוך סידורים או סתם להתאוורר בארץ ואפילו לטוס לחו"ל.

שירותי מוניות עבור בתי אבות, בין אם הדיירים ובין אם בני המשפחות, עשויים לעשות את ההבדל עבור כל המעורבים.

שירות נקודתי, או הסדר קבוע?

בכל פעם שזקוקים להסעה של האדם המבוגר מבית האבות ניתן כמובן ליצור קשר עם חברת מוניות ולהזמין עבורו הסעה, בתשלום. אלא שזהו לא המצב האופטימלי מבחינתם של הדיירים, וגם לא בני המשפחות. הם היו בוודאי שמחים אם בית האבות עצמו היה מקיים הסדרים קבועים עם חברות מוניות, כשהמשמעות של זה היא אחת: נהגי חברת המוניות יעמדו תמיד (או לפחות בתיאום מראש) לשירותם של הדיירים הזקוקים להסעה לכל מטרה בין אם זה נסיעה להצגה, לטיפול רפואי ואפילו נסיעות מוזלות לשדה התעופה. בדרך כלל ההסעות יינתנו ללא תשלום נוסף, אך יהיו כלולות במחיר השהות בבית האבות.

היתרונות של הסדרים קבועים עבור דיירי בית האבות הם ברורים: הם או בני משפחותיהם לא צריכים לעבוד קשה מדי כדי למצוא הסעה נקודתית. המוניות האלה יכולות להיות ההבדל בין דייר אשר נשאר אך ורק בתחומי בית האבות, לבין קשה שיוצא מפעם לפעם ובכך ממשיך למעשה לשמור על שגרת חיים מסוימת.

הנהגים והרכבים של חברת ההסעות יותאמו בהמשך לכך לסוג הנסיעות שהם צריכים לבצע, כך שלמעשה יהיו אלה בחלק הארי של המקרים מוניות המותאמות להסעת בעלי מוגבלויות פיזיות אלה או אחרות. מוניות מהסוג הזה יכללו למשל מעלון שיאפשר לקשישים המתניידים באמצעות כסא גלגלים לעלות אליהן, וגם יהיו מרווחות מספיק כדי שהאדם המבוגר ירגיש בנוח משך כל הנסיעה.

ההסדר בין בתי האבות לחברות המוניות עשוי לכלול בתוכו גם התייחסות לימי כיף ולטיולים, שבתי אבות רבים מקפידים לערוך עבור אוכלוסיית הדיירים שלהם. כתוצאה מכך בתי אבות שמקיימים הסדרים עם חברות הסעות שמציעות צי רחב של כלי רכב – החל ממוניות בודדות, דרך מיניבוסים ועד לאוטובוסים שלמים – נהנים מגמישות מבורכת, ומהיכולת של חברת ההסעות לספק להם מענה מותאם אישית לכל נסיעה ונסיעה.

חשוב לראות מה מציע בית האבות

כאשר מעוניינים לשכן אדם הקרוב לנו בדיור מוגן או בית אבות, מסתכלים בהרבה מאד אלמנטים הקשורים למוסד הגריאטרי עצמו: החדרים, סל השירותים, הצוות המקצועי וכן הלאה. ההמלצה שלנו אליכם היא לחשוב מראש מה קורה כאשר אותו קשיש אכן צריך לצאת משעריו של בית האבות, ולראות האם בית האבות מספק מענה, ואם כן – איזה מענה בדיוק.

נכון, בהתחשב בעובדה שהנסיעות של הקשיש הממוצע לא צפויות להיות סביב השעון, זה לא המשתנה העיקרי או היחידי במשוואת הבחירה שלכם. ועדיין, זהו בהחלט משתנה שהייתם רוצים שיהיה בבית האבות שלכם.

אם אתם סבורים שהאדם המבוגר יעשה שימוש תדיר יחסית במוניות, צריך לוודא איך בדיוק תתבצע ההתנהלות. כמה זמן מראש הוא יצטרך להזמין מונית? להיכן ניתן להגיע איתה? האם אפשר להזמין אותה למועדים קבועים? וכן הלאה.

התשובות לשאלות האלה רחוקות מלהיות קבועות, ומהוות פעמים רבות ההבדל בין שירות מועיל באמת לכזה שרק נראה טוב על הנייר, אבל בפועל הוא חסר תועלת עבור הדיירים ובני המשפחה שלהם.

 

אולי יעניין אותך גם:

גם אם חברת הביטוח מסרבת לשלם ביטוח סיעודי – יש מה לעשות!

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715439

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר